Program

15 maja 2017, poniedziałek, godz.20:00

Jazz Top w Blue Note: DEBORAH BROWN

Deborah-Brown-kw

Jedna z najbardziej współcześnie cenionych amerykańskich wokalistek jazzowych promować będzie swoją najnowszą płytę „Kansas City Here I Come”. Deborah Brown zaśpiewa najwspanialsze „jazz classics” z akompaniamentem saksofonu Sylwestra Ostrowskiego oraz międzynarodowej sekcji rytmicznej.

Deborah Brown ma charakterystyczny styl, piękny głos, talent oraz erudycję godną największych wokalistek na scenie jazzowej. Ma też nieustającą ciekawość i chęć współpracy z artystami o innej wrażliwości i tradycji muzycznej. Jest muzycznym autorytetem oraz kontynuatorką potężnego i arcypięknego dziedzictwa muzycznego Kansas City.

– Chciałam nagrać standardy, uchwycić prawdziwego ducha jazzu – mówi Brown. – Sposób, w jaki śpiewamy w Kansas City, które z piosenek są nam szczególnie bliskie i jak je interpretujemy. Pomyślałam również o wszystkich młodych wokalistach, którym za pośrednictwem tej płyty chcę dać prezent, wskazać drogę. Dziś już niewiele osób śpiewa jazz w ten sposób, a młodzi wokaliści potrzebują inspiracji i mam nadzieje, że w tych nagraniach ją odnajdą.

Na majowych koncertach wystąpi z Sylwestrem Ostrowskim, saksofonistą jazzowym, producentem muzycznym i szefem festiwalu Szczecin Jazz. Artystom na scenie towarzyszyć będą – rosyjska gwiazda jazzu, pianista Yakov Okun, włoski mistrz kontrabasu młodego pokolenia Francesco Angiuli oraz światowej renomy amerykański perkusista Wallace’a Roneya – Eric Allen.

Deborah-Brown2-webDeborah Brown – wokalistka jazzowa i band leaderka. W swojej bogatej biografii ma współpracę z tak znakomitymi jazzmanami jak: Clark Terry, Johnny Griffin, Michel Legrand, Toots Thielemans, Kenny Drew czy Roy Hargrove. Jej stały kwartet Jazz 4 Jazz współtworzyli niegdyś Horace Parlan, Red Mitchell i Ed Thigpen, a dodatkowym, istotnym faktem z jej kariery jest zrealizowany program telewizyjny dla UNICEFU wraz z legendami amerykańskiego kina Audrey Hepburn i Rogerem Moore. I choć Deborah Brown urodziła się, wychowała i mieszka w mekce jazzu – Kansas City, USA, to Polska jest dla niej krajem bardzo bliskim. Melomani z pewnością pamiętają jej płytę „Double Trouble” z końca lat osiemdziesiątych nagraną wspólnie ze Zbigniewem Namysłowskim. Z kolei już w listopadzie ubiegłego roku ukazała się jej najnowsza płyta pn. „Kansas City Here I Come” nagrana ze szczecińskim saksofonistą Sylwestrem Ostrowskim, wrocławska orkiestrą kameralną NFM Leopoldinum oraz plejadą amerykańskich gwiazd jazzu z Kevinem Mahoganym na czele.

Sylwester Ostrowski-webSylwester Ostrowski – saksofonista jazzowy i producent muzyczny. Jako muzyk zdobył główną nagrodę w konkursie standardów jazzowych Siedlce 2002. Jako producent – Fryderyka 2007 za płytę Piotra Wojtasika „Circle”. Za utworzenie Akademii Sztuki w Szczecinie w 2010 r. otrzymał odznaczenie Zasłużony dla Kultury Polskiej. Ma na swoim koncie dwa krążki: „When the groove is low” (2011) nagrany z amerykańskimi jazzmanami Waynem Dockery i Newmanem T. Bakerem oraz „Just Music” (2014) wydany w Japonii, Hongkongu i Singapurze a nagrany wspólnie z japońską gwiazdą Makoto Kuriyą. W 2015 roku wystąpił wraz z legendą jazzu, wokalistką Deborah Brown podczas Europejskich Targów Muzycznych Gazety „Co Jest Grane”. Ich wspólny koncert okazał się dużym sukcesem i przyczynił się do stałej współpracy w wyniku, której artyści nagrali płytę „Kansas City Here I Come”.

 

Yakov Okun-webYakov Okun – pianista i band leader. Jeden z głównych jazzmanów sceny rosyjskiej, którego kariera nieprzerwanie rozwija się od lat dziewięćdziesiątych. Pochodzący z Moskwy Yakov Okun jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych pianistów dla rosyjskiego środowiska muzycznego. Miejsce na międzynarodowej scenie, które zajmuje Okun, jest wyznaczone poprzez współpracę z tak uznanymi muzykami jak Johny Griffin, James Spaulding, Lew Tabackin, Eddie Henderson, Gary Smulyan, Jeremy Pelt, Deborah Brown i wielu innych.

Również jego płyta „New York Encounter” wdana przez amerykańskie wydawnictwo Criss Cross Jazz, jest pierwszą w historii rosyjskiego jazzu, gdzie liderem płyty jest Rosjanin, który nie przeniósł się na stał do USA, pozostając i tworząc na ojczystej ziemi.

 

Francesco Angiuli -WEBjFrancesco Angiuli – kontrabasista, aranżer i kompozytor. Urodzony w Monopoli (na południu Włoch), rozpoczął grę na instrumentach w wieku pięciu lat. Grał na oboju i pianie, ale ostatecznie wybrał kontrabas. Zaczął grać rock, jazz, pop i muzykę elektroniczną bardzo wcześnie z różnymi lokalnymi zespołami. W tym samym czasie skupiał się studiowaniu muzyki klasycznej na pianinie i kontrabasie. Ukończył z wyróżnieniem klasę klasycznego kontrabasu w Conservatorio di Monopoli pod przewodnictwem Maestro Michele Cellaro oraz klasę kontrabasu jazzowego na uczelniach Uniwersita Della Musica oraz Percunto Musica w Rzymie. W 2006 roku przeniósł się do Holandii gdzie studiował jazz w Royal Conservatory mając zajęcia z  Hein van de Geyn, Frans Van Der Hoeven, Roelof Meyer, John Ruocco, Eric Gibben, Henk Huzinga i wieloma innych. Ponadto uczył i uczy się jazzu u boku takich tuzów jak: John Patitucci, Eddie Gomez, Alain Caron, Harvey Swartz, Franco Petracchi, Ermanno Ferrari, Bruno Tommaso, Dave Liebman, Gene Jackson, Massimo Moriconi, Marco Siniscalco, Alex Milo, Paolo Ghetti, Gianfranco Gullotto. Wygrał wiele muzycznych nagród, wśród których znajduje się prestiżowy Baronissi Jazz 2001. Obecnie powrócił do swojej ojczystej Italii gdzie objął zaszczytną funkcję profesora klasy kontrabasu w renomowanym Conservatorio Cesare Pollini w Padwie.

Eric Allen -kwEric Allen – perkusista jazzowy. Urodzony w Waszyngtonie, CD, USA gra muzykę jazzową od ponad 30 lat. Na styl jego gry wpływ mieli tacy muzycy jak: Art Blakey, Max Roach, Buddy Rich, Tony Williams, Elvin Jones, „Papa” Jo Jones, „Philly” Jo Jones i Jimmy Cobb. Studiował sztukę wykonywania jazzu i teorię muzyki w Lee Oddis Bass III przy Duke Ellington School For The Performing Arts w Waszyngtonie, z taki muzykami jak trębacz Wallace Roney i basista Clarence Seay. To właśnie w czasie, gdy grał w miejscowym klubie Blues Alley w Waszyngtonie odkrył go jazzman Illinois Jacquet. Allen przeprowadził się do Bostonu by studiować w Berklee College of Music. Mieszkając nadal w Bostonie dołączył do Illinois Jacquet Quintet z wielkim innowatorem basu Slamem Stewartem, by dać występ w osławionym nowojorskim Village Vanguard. Illinois Jacquet przedstawił go innowatorowi gry na hi-hacie, mistrzowi perkusji „Papie Jo” Jonesowi. Dzięki kolejnej rekomendacji Illinoisa Jacqueta, Eric zagrał z wielkim jazzmanem Lionelem Hamptonem.

Cykl Jazz Top w Blue Note odbywa się
dzięki dofinansowaniu ze środków
Miasta Poznania
Poznan bez Know How

 

Na ten koncert obowiązują rabaty z kartą

targi

 

 

Deborah Brown – wokal, Sylwester Ostrowski – saksofon, Yakov Okun – fortepian, Francesco Angiuli – kontrabas, Eric Allen – perkusja
Bilety
65 zł – normalne
55 zł – ulgowe


dostępne w biurze klubu, Centrum Informacji Miejskiej (budynek Arkadii) oraz w sprzedaży on-line:
kup bilet na bluenote.poznan.pl